Friday, March 4, 2011

Lemau

Aku rasa lemas, aku rasa rimas.. Semua ni berpunca daripada HR baru di opis ni. Masuk2 je terus hirau-birau opis ni (haru-biru + kacau-bilau). Skang ni pulak, dia terus berada di kedudukan 4 teratas. Cronyism boleh dilihat dengan jelas. Dah dekat 2 minggu aku duk opis, tapi job apa aku akan buat lepas ni masih misteri.

Aku taktau apa orang lain pikir, tapi, pada saat ini. Setelah lebih setahun aku kerja di kompeni ni, aku rasa macam palat. Orang tgk gah, buat filem untung juta2.. tapi gaji pekerja, masih macam haram.. sape yg kental deorang akan tunggu sampai 7-8 tahun.. dapat la rumah, itu pun entah down-payment je ke hape..

Aku rasa sekarang ni macam ayam serama duduk dalam sangkar. Nak keluar payah, pastu duduk dalam sangkar pun bukan bole buat apa pun. Rasa cam bingai sekarang ni. Salah sape hah..? aku lemau..

5 comments:

tukangtulisnota said...

pstt. nant har kamu baca, dia btau bos.huhu

Muhaimin Shah said...

bior le dia baca.. baru dia tau..

tukangtulisnota said...

haha.

buhsankan ade orang mcm tu kat ofis.
rase malas je nk g keje sebb dia.

Hasnol Jafaar said...

buat apa ko rasa perlu min. kita bukan robot yo bro. hahahaha.

Muhaimin Shah said...

sedang mengorak langkah setrusnya..